Aankomst - Reisverslag uit Warschau, Polen van Roland Potjer - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Warschau, Polen van Roland Potjer - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: roland potjer

Blijf op de hoogte en volg Roland

01 September 2011 | Polen, Warschau

Beste allemaal,

zoals beloofd het allereerste reisverslag.

Vertrek.

Mijn ouders waren zo vriendelijk om Ard en mij naar airport eindhoven te brengen. Na veel gedoe met de koffers (Ard had twee koffers mee en een sporttas tevens had ik twee koffers en een trolley) zat ik daar dan opgevouwen achterin. Ik heb mezelf dus opgeofferd voor de goede zaak. Vervolgens zijn we naar eindhoven gereden. Alwaar ik in een nog krappere stoel ging zitten in het vliegtuig. Het is onvoorstelbaar hoe krap dat was. Toch ga ik proberen om jullie een idee te geven van de ruimte, stel je voor dat je in een krappe treinstoel zit die oncomfortabel is en dan dat je knieën tegen de rugleuning van de stoel voor je zitten. Zo was onze vlucht, na twee uur in een foutushouding te hebben gelegen kwamen wij aan op een heel klein vliegveldje. Wij hadden vrij snel onze koffers gevonden en snelden ons naar een koffiezaakje voor wat te drinken en te eten. Alwaar Ard in zijn beste Engels duidelijk had gemaakt dat hij twee milkshakes vanille en twee tosti's wilde. Nadat Ard zijn milkshake die over de tafel lag verspreid, had opgeruimd vervolgden wij onze weg. We liepen zo de taxiparking op waar de taxi-maffia ons stond op te wachten. Zij waren zo vriendelijk om onze koffers in één auto te stoppen in plaats van twee. Gelukkig sprak de beste taxichauffeur een beetje engels en kon ik hem duidelijk maken naar welke straat wij wilden. Bij het hostel aangekomen wilde de beste man toch meer geld voor zijn taxirit dan de 50 zloty die hij dacht dat het zou kosten. (50 zloty = €12.07). Hij zei dat de bagage anders in twee auto's had gemoeten, dus hij vroeg nog eens 10 zloty, na veel gedoe gaf ik het hem toch maar (hier zitten natuurlijk meer delen aan vast: 1 hij had wel alle koffers erin gekregen, 2 het was een behoorlijk eind van het vliegveld en de 10 zloty is €2,41, en 3 wij waren erg moe en wilden alleen nog maar naar het hostel) wij hadden namelijk nog een afspraak staan om een appartement te bezichtigen en dat is veel belangrijker. Bij het hostel meteen gevraagd aan de man achter de balie wat een taxirit hier ongeveer kost en hoe we konden vermijden om opgelicht te worden. Prijsafspraken bleek de remedie te zijn die we direct in de praktijk toepasten, (dat pakte meteen goed uit ipv 20 zloty die de machine aangaf een afgepsproken prijs van 15 zloty) want wij gingen van het hostel naar het appartement waar wij een afspraak hadden met Anna onze lieftallige makelaar. Zij liet ons het appartement zien en vertelde dat hiervoor er ook al erasmusstudenten in hebben gezeten, dit zijn toevallig Job en Lennert die bij ons op hetzelfde instituut zitten. Na een korte rondleiding waren Ard en ik van mening dat het perfect gelegen was tussen het centrum en de business university. Wij waren vastbesloten en wilden dit appartement. Toen is er een afspraak gemaakt om de volgende dag weer hier te kijken en de contracten te tekenen. Wij zijn vervolgens naar een restaurant gegaan waar het gebruikelijk was om een hele pot zout over het eten te strooien waardoor het eten ietwat zoutig was. Vervolgens naar het hostel gegaan om daar in slaap te vallen na wat onbegrijpelijke Poolse series op tv.

De eerste dag in Wroclaw.

Het ontbijt was zeer karig, (voor Jorin en Cyrion nog kariger toen in Londen) een broodje met jam kon ik nog net door mijn keel duwen. Vervolgens moesten wij onze gebruikte bordjes en kopjes afwassen. Wat ik overigens nog nooit eerder heb meegemaakt in een hotel noch hostel. Daarna zijn we naar het appartement toe gegaan en hebben daar de contracten ondertekend. De rest van de dag zijn we bezig geweest met het verhuizen van de koffers. Toen de koffers eenmaal in de kamer stonden heb ik de xbox aangesloten en getest tegen Ard met een paar potjes Forza 3 (Ard werd dik ingemaakt hij heeft alles verloren). Om toch maar wat eten en drinken in huis te hebben besloten we om maar een supermarkt op te zoeken. Vervolgens bij de eerste beste supermarkt naar binnen gelopen (het betrof een lidl). Aldaar flink wat gefoerageerd en op naar huis. Daar aangekomen een verdeling gemaakt Ard is de koelkast gaan schoonmaken en ik ben gaan koken. Ik heb een lidl kip nog redelijk kunnen laten smaken, met wat kruiden en een salsa saus. Nu uitbuiken en blog schrijven op bed. Vanavond gaan we naar een bistro/pub/cafe waar onze lieftallige makelaar Anna ook zal zijn (ik heb het idee dat Ard een oogje op haar heeft). Meer durf ik daar niet over te zeggen. Foto's van het appartement zullen nog volgen.

Goeten Roland.

  • 01 September 2011 - 19:13

    Ard:

    Gelukkig is de waarheid anders Roland en weten je lezers dat ook

  • 01 September 2011 - 19:16

    Chris:

    haha, Succes en veel plezier in Polen, meneer Potjer en Ard

  • 01 September 2011 - 19:29

    Ronald:

    Leuk verhaal man. Maar waar blijft het goedkope bier waar je het over had;) Veel plezier en spreek je gauw:D Groetjes aan Artificial!

  • 01 September 2011 - 20:11

    Jan:

    Klinkt allemaal super. Veel plezier daar en lees graag meer. Xx

  • 01 September 2011 - 22:25

    Mara:

    Ik mag toch hopen voor Ard dat die kip van je beter was dan die troep die je toen op vakantie gemaakt had. Met al het buikloop tot gevolg... en Oop weet je zeker dat je zelf geen oogje op mevrouw de makelaar hebt, ouwe boef.. ;) Have fun!! xx

  • 01 September 2011 - 22:32

    Joorin:

    Nu al mooie verhalen, dit wordt leuk jongens!! Ik verwacht elke dag een verhaal hoor ;) graag hoor ik hoe de spiritus smaakt? En wie als eerst de makelaarmevrouw heeft geregeld, gegroet en heel veel plezier! Joorin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roland

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 23638

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2011 - 03 Februari 2012

Wroclaw

Landen bezocht: