Uitgaan in Wroclaw. - Reisverslag uit Warschau, Polen van Roland Potjer - WaarBenJij.nu Uitgaan in Wroclaw. - Reisverslag uit Warschau, Polen van Roland Potjer - WaarBenJij.nu

Uitgaan in Wroclaw.

Door: Roland Potjer

Blijf op de hoogte en volg Roland

07 September 2011 | Polen, Warschau

Lieve lezers,

Eerst een kort vervolg op "aankomst, de eerste dag in wroclaw" daarna zal ik verdergaan met de vrijdag.

Zoals ik vertelde in het vorige stuk, zouden Ard en ik naar een leuke pub gaan waar Anna de lieftallige makelaar ook zou zijn samen met vrienden. Zij vertelde dat de leuke pub "just around the corner near the church" was. Wat blijkt er zijn daar wel drie pubs en geen van allen heet "bistro". Dus nadat Ard en ik een biertje (bieren worden standaard geschonken in 1/2 liter glazen) hadden gedronken in de pub "just around the corner" besloten wij om nog naar een andere tent te gaan. Na meer dan een halfuur lopen door de donkere straten van wroclaw kwamen we in een ander deel van het centrum dat wij niet kenden. Uiteindelijk besloten we dat het zinloos was om nog verder te zoeken naar een leuke club/pub. We waren het beu en wilden naar huis. Wij met de taxi naar huis gegaan en daar aangekomen nog een biertje (ook blikken en flesjes die zij hier verkopen over het algemeen 1/2 liter) genuttigd.

Na deze traumatische donderdagavond (bistro is helemaal niet "just around the corner" wat onze minder lieftallige makelaar zei, maar het is heel ergens anders) ben ik het internet opgegaan om eens te gaan kijken waar ja nou leuk kan uitgaan. Nadat ik al een kleine selectie had gemaakt van ongeveer 10 clubs/pubs, gaf ik Ard de opdracht om de selectie verder te verkleinen. Hieruit kwam een selectie van 4 clubs uit. Wij op stap naar de eerste club. Overdag is het een Italiaans restaurant, maar 's avonds is het in de kelder een spannende discotheek met meedere spiegels aan het plafond. Helaas was het hier leeg op een bepimpelde Pool en zijn onesthetische vriendin na die een tafel naast ons zaten, op die betreffende tafel stond meer drank dan zij op konden, maar goed de avond was nog jong. Dus Ard en ik toch maar een biertje genuttigd, terwijl wij uitgebreid keken naar de dronken Pool die nog probeerde te dansen met zijn akelige vriendin.

Nadat wij onze biertjes soldaat hadden gemaakt, besloten we om het rynek plein te onderzoeken en vragen aan mensen of er ergens nog een leuk feest was. Tot onze verbazeling liepen we tegen twee proppers aan, zij vertelden over de magische club Eter. Die wij toevallig ook in onze selectie was opgenomen. Vervolgens vroeg ik welke route wij moesten nemen, maar zij was zo aardig om ons naar de club toe te brengen. Aangekomen bij Eter bestelden Ard en ik eerst maar een biertje, altijd goed om mee te beginnen. Om daarna plaats te nemen op twee stoelen met uitzicht op de dansvloer. Zo konden wij de Poolse manieren analyseren, en ja dat gaat heel anders. Hier grijp je een meisje bij de arm, dat is min of meer een uitnodiging om te dansen. Als het meisje niet geïnteresseerd is in een dans dan maakt zij dat duidelijk kenbaar door een wuivende beweging met haar hand te maken terwijl ze erg boos kijkt. Doet zij dit niet en kijkt ze je lief aan dan heb je toestemming om met haar te dansen. Voor de rest is Eter het een erg leuke club waar wij zeker nog een keer heen gaan!

Met vriendelijke groet, Roland.

• 06 September 2011 - 23:57

Dave:

Haha 'besloten wij een biertje te nemen', alsof je er over na moest denken!

Werd het in de Eterniet nog wel drukker of was het net zoals de andere tentjes rustig? En hoe lief keken de vrouwtjes jullie aan?

Mooi verhaal Oop, enjoy!

• 07 September 2011 - 00:19

Ruby (kleine):

'Zo konden wij de Poolse manieren analyseren'

Of gewoon voor een uur naar de dansende Poolse meiden staren ;)

Liefs, Kleine Ruby

ps. Super tof dat jullie in Polen zijn met z'n 2e, doe Ard de groetjes! :D

• 07 September 2011 - 08:24

Dennis Esseveld:

Dus je kan eindelijk meisjes regelen op jou manier? Gewoon vastpakken en afwachten!

Haha succes oop!

• 07 September 2011 - 09:38

Marink:

Opa dit verhaal is weer kostelijk vermaak.. Misschien moet je er maar eens over nadenken een boek te gaan schrijven ;) Have fun! xx

• 07 September 2011 - 11:28

Jan:

Nog iets gehoord van jullie makelaar anna? Of ards makelaar:p

Have fun boys x

• 07 September 2011 - 13:10

MJP:

Goede epistels, ga hier vooral mee door tot ieders lering en vermaak !

groet MP

• 07 September 2011 - 14:49

Joorin:

Haha fantastisch! Wat ken jij een verhalen schrijven man. Liep er uiteindelijk wel iets in de Eter of niet? Stond er niet in volgens mij ;) ik wacht met spanning af op het volgende verhaal! X

• 07 September 2011 - 16:43

Ronald:

Leuk verhaal man. Gelukkig heb je een leuke tent gevonden daar. Ben erg benieuwd hoe de meisjes jou aan zullen kijken:p de move ken je al. Nu alleen nog die arm vinden;)